skrzyczne kkTrwa kampania z udziałem autorów pięciu blogów o tematyce podróżniczej, koncentrujących się na wycieczkach po zielonych i poprzemysłowych zakątkach województwa śląskiego, oraz osobistości ze świata sportu, muzyki, kultury i nauki. W ten sposób Śląska Organizacja Turystyczna promuje region.

ŚOT zauważył, że stan przymusowej izolacji wywołanej przez pandemię wymusił zmianę zachowań i przyzwyczajeń osób korzystających z wycieczek krajoznawczych. Turyści spragnieni są dziś kontaktu z naturą, rowerowych wypraw albo po prostu spacerów w poszukiwaniu pięknych widoków. Jak wskazują statystyki odwiedzin na oficjalnym portalu turystycznym regionu slaskie.travel, w maju, gdy zaczęto mówić o realnym odmrożeniu branży turystycznej, został pobity rekord popularności witryny. Zanotowano 145 tys. użytkowników, o 43 tys. więcej niż przed rokiem.

Agnieszka Sikorska, dyrektor biura ŚOT podkreśla, że organizacja wpisuje się w aktualne trendy.

– Przez epidemię zmienił się rodzaj najczęściej wyszukiwanych pozycji turystycznych online. Internauci koncentrowali się na atrakcjach na łonie natury, położonych raczej blisko miejsca zamieszkania, wycieczkach plenerowych ze sportowym akcentem – mówi.

Informuje, że z tego powodu ŚOT podjął współpracę z blogerami, którzy stali się ambasadorami unikalnych śląskich atrakcji turystycznych. Do przyjazdu do regionu zachęcają autorzy blogów: Gdzie wyjechać, Powroty do, Paragon z podróży, Znaj kraj i Rowerem po Śląsku.

Poczynania podróżników można śledzić do końca sierpnia na ich blogach i portalach społecznościowych. Właśnie w sezonie wakacyjnym odbędzie się cała kampania, dzięki której można zaplanować letnie wyjazdy. Zwiedzanie z blogerami, którzy dzielą się swoimi relacjami, okraszonymi licznymi zdjęciami, pozwala na pokazanie odczarowanego województwa śląskiego, które wielu nadal kojarzy się z górnictwem i kopalnianymi szybami. Tymczasem wbrew stereotypom większość obszaru województwa śląskiego to tereny zielone. Zajmują one prawie 70 proc. powierzchni regionu.

Do kampanii promocyjnej zostały zaproszone także znane powszechnie osoby z województwa śląskiego, stając się niejako ambasadorami marki Śląskie. Zostali poproszeni o pokazanie swoich ulubionych miejsc w regionie i zachęcenie turystów do odwiedzenia Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Krainy Górnej Odry, Szlaku Zabytków Techniki, Jasnej Góry, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i innych wyjątkowych miejsc w regionie.

W pierwszej odsłonie kampanii znaleźli się: Bracia Golec, prezydent Światowej Organizacji Antydopingowej WADA Witold Bańka, popularyzator nauki Tomasz Rożek, śląski kuchmistrz Remigiusz Rączka oraz Ojcowie Paulini z Jasnej Góry.

źródło: nettg.pl, autor: Aldona Minorczyk-Cichy, fot.: Krystian Krawczyk

ZWIĄZEK ZAWODOWY "KADRA"
KWK "CHWAŁOWICE" W RYBNIKU

ul. Przewozowa 4, 44-206 Rybnik
KRS: 0000000306
NIP: 642-256-54-66
REGON: 273939056