esg pggPolska Grupa Górnicza dąży do spełnienia zapisów prawa unijnego i krajowego. Dlatego14 maja odbyło się spotkanie rozpoczynające przygotowania PGG do spełnienia wymogów w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju w trzech kluczowych obszarach: środowiskowym, społecznym oraz ładu korporacyjnego (ESG). Realizacja tego obowiązku to nie tylko konieczność regulacyjna – to również szansa na lepsze zrozumienie wpływu, jaki spółka wywiera na swoje otoczenie oraz jaki wpływ otoczenie ma na działalność spółki.

Podczas spotkania doradcy z firmy konsultingowej wybranej w wyniku postępowania konkursowego – przedstawili Zarządowi PGG założenia projektu oraz harmonogram prac projektowych. Zarząd powołał Koordynatora projektu oraz zespół roboczy.

- Celem projektu jest nie tylko osiągnięcie zgodności z nowymi regulacjami do końca bieżącego roku, ale również stworzenie podstaw do rzetelnego, opartego na danych podejścia do identyfikowania, mierzenia i zarządzania wpływem spółki na środowisko i społeczeństwo. Proces ten umożliwi również lepsze zarządzanie ryzykami oraz podejmowanie świadomych działań w kierunku ograniczania negatywnych skutków działalności - mówi Rafał Patyk, dyrektor Biura Zarządu i Relacji Korporacyjnych w PGG, Koordynator projektu.

Raportowanie ESG stanowi ważne narzędzie dialogu ze wszystkimi interesariuszami PGG – w tym z pracownikami, klientami, dostawcami, społecznościami lokalnymi, administracją publiczną, partnerami biznesowymi i organizacjami społecznymi.

 
 

W środę, 14 maja doradcy przeprowadzili pierwsze warsztaty w poszczególnych obszarach merytorycznych.

Dalsze działania będą realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem i będą angażowały nie tylko przedstawicieli wielu jednostek organizacyjnych spółki, ale także szerokie grono interesariuszy.

źródło: nettg.pl, opracował: AMC, fot.: PGG/FB

ZWIĄZEK ZAWODOWY "KADRA"
KWK "CHWAŁOWICE" W RYBNIKU

ul. Przewozowa 4, 44-206 Rybnik
KRS: 0000000306
NIP: 642-256-54-66
REGON: 273939056