PGG szuka nowego zarządu
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Wiadomości
Rada Nadzorcza Polskiej Grupy Górniczej ogłosiła postępowanie kwalifikacyjne na nowy zarząd spółki. Konkurs dotyczy stanowiska prezesa zarządu oraz czterech wiceprezesów – ds. finansowych, pracowniczych, produkcji i sprzedaży.
Ogłoszenia właśnie ukazały się na stronach PGG oraz Ministerstwa Aktywów Państwowych, które sprawuje nadzór właścicielski nad spółką. Konkursy mają związek z kończącą się w czerwcu br. kadencją obecnego zarządu, która była już dwukrotnie przedłużana.
W przypadku wszystkich pięciu stanowisk termin składania dokumentów upływa 1 czerwca 2023 roku. Natomiast rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzone zostaną w dniach od 15 czerwca 2023 do 16 czerwca 2023 roku w siedzibie spółki w Katowicach, ul. Powstańców 30.
Jak czytamy w ogłoszeniu, w przypadku prezesa zarządu w toku rozmowy kwalifikacyjnej z oceniana będzie w szczególności m.in.: znajomość roli i odpowiedzialności PGG w procesie transformacji energetycznej kraju wyznaczonej w PPE do 2040, umowie społecznej dla górnictwa - w świetle pakietu Fit for 55 oraz wyzwań związanych z monitoringiem i ograniczeniem uwalniania metanu w EU, znajomość celów, roli i praktycznej działalności EURACOAL oraz strategia rozwoju i stabilnej działalności Polskiej Grupy Górniczej S.A. przedstawiona przez kandydata m.in. w oparciu o udostępniony pakiet informacji o spółce.
Przypomnijmy, że obecny zarząd tworzą: prezes Tomasz Rogala oraz wiceprezesi: ds. produkcji Rajmund Horst, ds. pracowniczych Jerzy Janczewski, ds. finansowych Andrzej Paniczek oraz ds. sprzedaży Adam Gorszanów.
PGG to największa spółka węglowa w Polsce i główny producent węgla energetycznego w kraju. PGG posiada 7 kopalń i zatrudnia ok. 36 tys. pracowników.
źródło; nettg.pl, autor: JM, fot.: MD