Internetowy sklep Polskiej Grupy Górniczej bije rekordy sprzedaży. Jak podała spółka, od początku br. do połowy maja w sklepie PGG sprzedano ok. 206 tys. t węgla opałowego. To ponad 34 razy więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W 2021 r. od stycznia do maja klienci tą drogą nabyli niespełna 6 tys. t ekogroszku.

Przypomnijmy, że spółka w marcu prowadziła w swoim sklepie internetowym możliwość zakupu węgla opałowego luzem. Ten sposób sprzedaży stał się niezwykle popularny, co widać po liczbie zakupionych ton węgla. Już teraz wiadomo, że popyt przewyższa podaż.

Od 11 marca, kiedy oprócz workowanych ekogroszków w sklepie internetowym można także kupić węgiel opałowy luzem z odbiorem własnym w kopalniach, ok. 30 tys. osób kupiło już 153 tys. ton tego paliwa, przeznaczonego do ogrzewania domów.

Od początku roku PGG za pośrednictwem sklepu sprzedała 206 tys. t węgla opałowego. Węgiel ten jest popularny m.in. z powodu cen. W PGG kosztuje ok. 1000 zł. To nawet trzy razy mniej w porównaniu ze składami.

- Połowa dziennej produkcji węgla z kopalń Polskiej Grupy Górniczej trafia obecnie do indywidualnych odbiorców, ogrzewających swoje domy węglem. Proporcja na korzyść klienta indywidualnego będzie rosła – zapowiedział w ubiegłym tygodniu na antenie Radia Piekary prezes PGG Tomasz Rogala.

- Ceny producenta są dużo bardziej atrakcyjne od tego, co dzieje się na rynku - stąd ten popyt. Ale sprzedaż trwa ciągle, sprzedajemy (na rzecz odbiorców indywidualnych – red.) połowę dziennej produkcji. Zapewniam, że ta proporcja na korzyść klienta indywidualnego będzie rosła. Wymaga to z naszej strony bardzo dużej aktywności pod względem przygotowania logistycznego, bo nagle obsługujemy kilkadziesiąt tysięcy klientów. Cały czas wypełniamy ten rynek – dodał prezes.

źródło: nettg.pl, autor: MD