ekogroszek karlik pggW pierwszym półroczu br. o ponad 50 proc. wzrosła ilość zamówień tzw. ekogroszku oferowanego odbiorcom indywidualnym w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej (PGG). Obecnie trwa szczyt sezonu zakupowego - wskazują przedstawiciele największego krajowego producenta węgla.

Obecne osoby ogrzewające domy węglem intensywnie kupują opał na sezon grzewczy, poszukują informacji, porównują parametry produktów i ceny. Zainteresowanie ekogroszkiem jest coraz większe - ocenił w czwartek rzecznik PGG Tomasz Głogowski.

PGG sprzedaje węgiel opałowy poprzez sieć autoryzowanych sprzedawców, za pośrednictwem własnego sklepu internetowego oraz za gotówkę.

Z danych firmy wynika, że stale rośnie udział w sprzedaży paliw kwalifikowanych (ekogroszków) przeznaczonych do spalania w kotłach automatycznych piątej klasy. W tym roku PGG planuje sprzedaż tych paliw na poziomie ok. 700 tys. ton.

Węgiel dostarczany do krajowych ciepłowni oraz węgiel opałowy na rynek komunalno-bytowy to w sumie trzecia część całej sprzedaży surowca z największej górniczej spółki. Szacuje się, że w tym roku do ciepłownictwa trafi ok. 16 proc. sprzedanego przez Grupę węgla, zaś rynek komunalno-bytowy zużyje ok. 17 proc. surowca z kopalń PGG.

W ostatnich dniach Grupa rozpoczęła ogólnopolską kampanię sprzedażową pod hasłem apraszamy ciepło do domu. Kampania ma wspierać ruch w sklepie internetowym PGG, a także budować świadomość marki i oferty Grupy. Jej przedstawiciele szacują, że kampania promująca ekogroszki m.in. w radiu i internecie dotrze do ponad 20 mln potencjalnych odbiorców w całym kraju.

źródło: nettg.pl, fot.: PGG