PGG odpowiada Onetowi na artykuł dotyczący sprzedaży węgla
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Wiadomości
Przedstawiciele Polskiej Grupy Górniczej odnieśli się do informacji zawartych w newsie zamieszczonym w serwisie Onet.pl pt. «Sprzedaż węgla przez internet pełna patologii. Onet dotarł do pośrednika. „Mam bota, który kupi wszystko w sklepie PGG”». Jak napisali tekst zawiera wiele nieścisłości i przekłamań.
Autor artykulu zamieszonego w Onecie, który ukazał się we wtorek, 7 czerwca, napisał że w zakupie tony węgla na stronie Polskiej Grupy Górnicze „pomagają” tzw. pośrednicy, którzy żądają za to 600 zł. Do tego nielegalnego procederu mają wykorzystywać specjalne boty, które mają pierwszeństwo w logowaniu się do sklepu internetowego.
■ Nieprawdą jest, że PGG SA nie zamierza zajmować się problemem nieuczciwych pośredników w sprzedaży internetowej węgla. Spółka stosuje nowoczesne technologie chroniące przed możliwością automatycznego zakupu poprzez bot-y.
■ Technologie zabezpieczające sklep przed automatyzacją zakupów oparte są na mechanizmach sztucznej inteligencji stosowanych w rozwiązaniach czołowych firm światowych, które specjalizują się w dostarczaniu rozwiązań służących do ochrony serwisów internetowych. Na bieżąco kontrolujemy działanie systemów ochrony sklepu i reagujemy na wszystkie wykryte nieprawidłowości transakcji, noszące znamiona automatyzacji zakupów.
■ Obserwowana przez nas ilość prób połączenia się z e-sklepem (sklep.pgg.pl) przekracza 100 tys. w ciągu sekundy. Tak duży ruch występuje w szczycie już po odfiltrowaniu ataków typu DDoS, mających na celu sparaliżowanie serwisów internetowych PGG SA.
■ Po przeprowadzonej sesji zakupu, PGG SA weryfikuje zrealizowane zakupy, a „podejrzane” transakcje przekazywane są organom ścigania.
■ Opisany w artykule mechanizm zakupu przez pośrednika przy obecnych zabezpieczeniach stosowanych w PGG SA nie zadziała, a osoba która w ten sposób chce uprościć sobie procedurę zakupu po prostu straci pieniądze przekazane „pośrednikowi”.
źródło: nettg.pl, autor: JM