Węgiel z PGG sprzedaje się jak ciepłe bułeczki
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Wiadomości
Minął niespełna miesiąc odkąd Polska Grupa Górnicza rozszerzyła ofertę sprzedaży węgla luzem dla klientów indywidualnych. Mimo że linie produkcyjne osiągnęły maksymalny poziom pracy, spółka obserwuje stale rosnący popyt na węgiel - poinformowała PGG w komunikacie w piątek, 8 kwietnia.
Jak przypominają przedstawiciele PGG, program skierowany jest wyłącznie do klientów indywidualnych, ogrzewających swoje gospodarstwa domowe węglem. Mogą oni zamówić jednorazowo 5 t jednego sortymentu luzem z jednego składu raz na 12 miesięcy. W przypadku węgli konfekcjonowanych limit wynosi 2 t raz na dobę i w sumie 5 t w ciągu roku.
„Wykorzystując własne kanały dystrybucji i stworzone narzędzia elektroniczne spółka nieustannie rozszerza ofertę sprzedaży oraz kontynuuje sprzedaż zarówno ekogroszku, jak i węgla luzem z pomocą e-sklepu tak, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Finalnie w ofercie sklepu dostępny będzie węgiel z tych kopalń, gdzie prowadzona jest sprzedaż za gotówkę. Od początku sprzedaży węgla luzem dostępnego w kopalniach PGG S.A. obsłużyliśmy już 8 548 klientów, którzy zamówili 42 740 ton węgla!” - napisano w komunikacie spółki.
„Polska Grupa Górnicza S.A. każdego roku zmienia strukturę wydobycia węgla i w porównaniu z latami ubiegłymi zwiększa produkcję ekogroszków, dostosowując swoją ofertę do wymagań kotłów węglowych w zakresie uziarnienia i jakości. Obecnie jednak sytuacja na rynku wpływa na deficyt wielu towarów, także węgla. Problem z dostępnością zwłaszcza ekogroszków w sklepie internetowym PGG wynika z atrakcyjnej ceny produktu na tle konkurencji. Co za tym idzie? - Generacja ogromnego zainteresowania. Towar dodawany jest na „półki” sklepowe regularnie, w miarę możliwości produkcyjnych zakładu. Ekogroszki cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, wyprzedają się natychmiast po dodaniu" - czytamy w komunikacie.
"W odpowiedzi na problem dostępności węgla oraz konieczność ochrony rynku i konsumentów, PGG S.A. wprowadza do umów zawieranych z autoryzowanymi sprzedawcami m.in. ceny rekomendowane dla sprzedaży węgla dla klientów indywidualnych. Zmiany wprowadzane w umowach z autoryzowanymi sprzedawcami mają na celu przede wszystkim ochronę konsumentów, w tym rzetelne informowanie o warunkach sprzedaży oraz cechach oferowanych produktów. Chodzi tu o zastosowanie w składach węglowych właściwych dla danego produktu oznaczeń nazw i znaków towarowych PGG S.A. PGG S.A. wprowadza także rekomendacje co do określania przez autoryzowanych sprzedawców węgla cen odsprzedaży dla poszczególnych sortymentów węgla, uwzględniających z jednej strony uzyskanie godziwego zarobku przez sprzedawcę a z drugiej ograniczające nieuzasadnione wzrosty cen" - napisała spółka.
Jak wskazują przedstawiciele PGG, problemdeficytu węgla na rynku może zostać spotęgowany z uwagi na wprowadzenie embarga na węgiel importowany z Rosji. To oznacza, że w sumie może zabraknąć nawet 10 mln t surowca dla odbiorców indywidualnych, ciepłownictwa i małego przemysłu.
- Około 6 -7 mln t, którego dzisiaj brakuje zawiera się w ubiegłorocznej redukcji wydobycia w Polskiej Grupie Górniczej - wskazuje Tomasz Rogala, prezes PGG.
„Za wypełnienie luki po rosyjskim węglu w znacznej mierze odpowiedzialna będzie - jako największe przedsiębiorstwo górnicze w Europie i największy producent węgla kamiennego w UE - Polska Grupa Górnicza. Spółka już teraz podejmuje wysiłki, aby w miarę możliwości wypełnić węglowe braki, deklarując swoją gotowość do zwiększenia mocy produkcyjnych, o 1 - 1,5 mln ton w najbliższych latach" - wskazują przedstawiciele spółki.
źródło: nettg.pl, autor: JM